Pielgrzymka Szlakiem Świętego Jana Pawła II i sługi Bożego ks. Prymasa Stefana Kard. Wyszyńskiego z okazji Jubileuszu 800. Franciszkańskiego Zakonu Świeckich z Orlika 1200 900 Prowincja św. Franciszka z Asyżu

Jubileusz 800. Franciszkańskiego Zakonu Świeckich jest szczególną okazją do wyruszenia na szlak pielgrzymkowy do miejsc, które są związane z Świętym Janem Pawłem II i sługą Bożym ks. Prymasem Stefanem Kard. Wyszyńskim.

W dniach od 24 do 31 sierpnia 2021 roku odbyła się pielgrzymka, która rozpoczęła się Mszą Świętą w kaplicy Sióstr Franciszkanek w Orliku w intencji pielgrzymów i ich rodzin, Ojczyzny, o łaskę zdrowia dla chorych i o ustanie epidemii. W powyższych intencjach modlono się na każdej Mszy Świętej w czasie Pielgrzymki. Codziennie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej z homilią o. Arkadiusza, który był organizatorem i opiekunem duchowym Pielgrzymów. O. Arkadiusz pełni funkcję Przewodniczącego Konferencji Asystentów Narodowych, Prowincjalnych, Regionalnych i Miejscowych Franciszkańskiego Zakonu Świeckich w Polsce i kapelana klasztoru w Orliku.

Pielgrzymi pochodzili z różnych miejscowości: Orlik, Raduń, Kościerzyna, Brusy, Linia, Niepoczołowice, Kętrzyno, Łubiana, Miłakowo, Pityny, Orneta, Koszalin, Naryjski Młyn, Trokajny, Leśno, Lamk, Lubnia i Główczewice. Śpiew w czasie Pielgrzymki prowadziła s. Zofia Kasprowicz, franciszkanka z Orlika oraz Honorata Siergun dyrygentka chóru „Oremus” i organistka z Miłakowa.

Pierwszym miejscem, który nawiedziliśmy było Sanktuarium Maryjnego na Jasnej Górze, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w Kaplicy Cudownego Obrazu Matki Bożej Jasnogórskiej, pod przewodnictwem ks. Arcybiskupa Józefa Górzyńskiego Metropolity Warmińskiego. W kolejnym dniu zwiedziliśmy Kraków: Stare Miasto z Wzgórze Wawelskim, Zamek Królewski, katedrę wraz z kaplicą Zygmuntowską zwaną „perłą renesansu”, barbakan, Rynek Główny z Sukiennicami, Bazylikę Mariacką ze słynnym ołtarzem Wita Stwosza. Po południu pojechaliśmy do Łagiewnik. Nawiedziliśmy Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, gdzie znajdują się relikwie Świętej Siostry Faustyny Kowalskiej – apostołki Bożego Miłosierdzia. Jej beatyfikacji i kanonizacji dokonał Święty Jan Paweł II. Odwiedziliśmy także Centrum Świętego Jana Pawła II „Nie lękajcie się!”. W następnym dniu pielgrzymi udali się do Sanktuarium Matki Bożej w Kalwarii Zebrzydowskiej, zostaliśmy oprowadzeni przez miejscowych franciszkanów po Bazylice, a później uczestniczyliśmy w nabożeństwie Drogi Krzyżowej. Po południu pojechaliśmy do Wadowic, do miejsca, gdzie urodził nasz Święty Jan Paweł II. Tam nawiedziliśmy kościół, w którym Święty Jan Paweł II został ochrzczony. Następnie zwiedziliśmy Muzeum Świętego Jana Pawła II, które mieści się w domu rodzinnym Ojca Świętego. Kolejnego dnia zwiedziliśmy Zakopane stolicę Tatr z miejscowym przewodnikiem . Zobaczyliśmy m.in. Wielką Krokiew, cmentarz na Pęksowym Brzysku, Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach i wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę. Ostatnim miejscem, który nawiedziliśmy było Sanktuarium Matki Bożej Królowej Podhala w Ludźmierzu.

Bogu niech będą dzięki i Matce Bożej oraz Świętemu Janowi Pawłowi II za dar wspólnego pielgrzymowania.

Maria Mientka – Pielgrzym

Ustawienia zaawansowane

Na stronie internetowej Franciszkanów są stosowane pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności. Stosowane przez nas ciasteczka służą wyłącznie do poprawienia funkcjonalności strony. Zbierane dane są przetwarzane w sposób zanonimizowany i służą do budowania analiz i statystyk, na podstawie których będziemy mogli dostosować sposób prezentowanych treści do ogólnych potrzeb użytkowników oraz podnosić ich jakość. W tym celu korzystamy z narzędzi Google Analytics i z wtyczek do social media. Poniżej możliwość włączenia/wyłączenia poszczególnych z nich.

włącz/wyłącz

Click to enable/disable Google Analytics tracking code.
Click to enable/disable Google Fonts.
Click to enable/disable video embeds.
Na stronie internetowej stosowane są pliki „cookies” zgodnie z Polityką prywatności.